יתרונות ייעוץ כלכלי לעסקים

בעלי עסקים רבים נמנעים מלטפל בהיבטים הפיננסים של העסק ומעדיפים לקחת שירותים חיצוניים של ניהול פיננסי עסקי, לא רק משום שהזמן שלהם הוא משאב מוגבל וחשוב, אלא בגלל שסוגיות פיננסיות דורשות ידע, התמחות ומיומנויות שאינם תמיד הצד החזק של מנהל העסק. לייעוץ וניהול עסקי לעסקים על ידי מומחה כלכלי חיצוני קיימים יתרונות רבים. להלן מספר יתרונות עיקריים:

  • הקניית ביטחון ושקט נפשי. לא כל בעלי העסקים יודעים כיצד להתנהל נכון בצורה פיננסית, לנהל תקציב של הוצאות והכנסות וכיצד לצאת ממשברים. ברגע שתתחילו לעבוד עם מומחה כלכלי, הוא ינתח לעומק את העסק שלכם, יבדוק מהן נקודות החוזקה והחולשה שלו, מהי נקודת האיזון התפעולי, ומתי העסק לא מרוויח מספיק כדי לכסות על ההוצאות התפעוליות. זאת ועוד, המומחה הכלכלי יציג בפניכם מספר חלופות לפתרונות ויוביל אתכם בבטחה בדרך חדשה. ניהול פיננסי שמופקד בידיים הנכונות מקנה לכם אפוא שקט ובטחון בגזרה הפיננסית.
  • ניהול ומעקב אחר תזרים מזומנים. מזומן מהווה את הדלק המניע את פעילותו השוטפת של העסק ועל כן חשוב לנהלו בקפידה. ניהול תזרים מזומנים בצורה כושלת מהווה את אחד הגורמים העיקריים לקריסת עסקים. בכדי להשיג תזרים מזומנים חיובי יש לנהל את תזרים המזומנים ביעילות ובאופן שוטף ובכך להקטין את הסיכוי להיקלע למשברים פיננסיים. מכאן החשיבות הרבה לעבוד עם הכלים הנכונים למעקב אחר תזרים המזומנים. יועץ חיצוני יוכל לסייע בניהול תזרים מזומנים בצורה יעילה, לשפר את איתנותו הפיננסית של העסק, לחזק את כושר הישרדותו (איתנות פיננסית של העסק), לצמצם את צריכת האשראי הבנקאי ולחסוך בעלויות מימון יקרות.
  • ייצוג מול המערכת הבנקאית. התמודדות ברמה יום-יומית מול הבנקים אינה מלאכה פשוטה כלל ועיקר. יש לדעת איך לדבר עם הבנקאי, אלו נושאים להבליט ולהדגיש בפניו ואלו נושאים דווקא להצניע. יש לזכור שהבנק הוא שותף עסקי לכל דבר וכך צריך להתייחס אליו. הבנק ניזון ממידע לגבי העסק ועליו לדעת שהעסק מנוהל פיננסית ועסקית בצורה נכונה ושקולה. ניהול פיננסי כושל עלול להוות מכשול גם לעסק רווחי ומצליח. ייעוץ כלכלי מסיר מכם את הדאגה והחשש לצד הפיננסי בעסק.
  • השגת מקורות מימון מתאימים לעסק. לעתים קרובות עסקים נזקקים למימון ו/או גישור על גרעון בתזרים המזומנים. הניחו לאיש מקצוע מיומן לבדוק עבורכם את כל האפשרויות ביחס למצבו של העסק כדי שתוכלו ליטול את ההלוואה המתאימה והמשתלמת ביותר עבורכם.