הרמת סינוס פתוחה

טיפולי שיניים עלולים להיות לא פעם תהליך ארוך ואיטי, ועל מנת להשיג את התוצאות המבוקשות יש להתחיל אותו בזמן הנכון לשן ולא לדחות את הטיפול. יחד עם זאת לא מעט מטופלים עלולים להגיע למצב שבו הם נצטרכו הרמת סינוס פתוחה, אשר יכולה לעכב את המשך הטיפול ולעיתים אף ליקר אותו. טיפול זה מיועד לאנשים בעלי אחוז עצם נמוך באזור הלסת העליונה, וברוב הפעמים הטיפול נעשה כחלק מטיפול ארוך להשתלת שתל בשן.

מתי נצטרך הרמת סינוס פתוחה?

הרמת סינוס פתוחה יכולה לנבוע בעיקר ממחסור של עצמות בלחיים האחוריות של המטופל, והיא נאמדת על פי עובי העצם ובמידה והוא קטן מ5 מ"מ תעשה בחירה בהרמת סינוס פתחה. יחד עם זאת מקרה של ספיגת עצם יכול להיות מושפע מ3 תרחישים עיקריים-

1.טראומה

תאונה קשה או מכה הנחשבת לטראומטית לשן ולאזור שלה, עלולים לגרום לספיגה של העצם. לעיתים מקרים אלו מתלווים גם פגיעות נוספות כמו בשורשי השן ועוד.

2.גנטיקה וגיל

ישנם מקרים נדירים של פגם מולד ובהם מתקיימת ספיגה של עצם השן, ברוב המקרים פגיעה זו תהיה גנטית או דבר מולד ללא קשר גנטי. עם זאת גם גיל המטופל עלול להשפיע, שכן עם העליה בגיל המטופל כך גם ספיגת העצם גדלה והמחסור בשן גם כן.

3.הזנחה ומחלה

מחלות שיניים כמו עששת או הזנחה קשה של הפה עלולים גם כן להביא לפגיעה בעצם השן, דבר שיוביל ברוב הפעמים להחלשות השן ולעיתים גם לנשירה או למחלות כמו עששת אשר יכולה לפגוע בשורש השן.

כיצד זה מתבצע?

הליך הרמת סינוס פתוח הינו הליך כירורגי לכל דבר ועניין, במהלכו יבצע הרופא פתח באחד מצידי הפה של המטופל וכך יוכל להגיע אל אזור הסינוס המבוקש. לפני כן כמובן יכין הרופא את העצם אשר יכולה להיווצר מעצם של המטופל, מחומר מלאכותי או מעצם של חיה. כמובן שבמקרים כאלו השתלת עצם של המטופל תהיה אפקטיבית ביותר עבור הטיפול, ולאחר הכנה של העצם יכניס הרופא את תחליף העצם לאזור הסינוס ויבצע סגירה של האזור.

תהליך קליטה והחלמה

מכיוון שהעצם אמורה להיספג אל תוך הרקמות שלנו יש צורך לזמן המתנה אשר אמור לקחת בין שמונה חודשים עד לחצי שנה. זמני ההמתנה עלולים להתקצר ממטופל אחד לאחר, אך דבר שאינו משתנה אלו ההוראות שלאחר ההליך. בעשרים וארבע השעות הראשונות יהיה אסור עליכם לצחצח שיניים, ייתכן ותרגישו גרגירים באזור הפה אך זה הוא דבר טבעי. זמן ההחלמה וסיום תחושת הכאבים אמור לערוך בין ארבע ימים לעשרה ימים. ובמהלך השבועיים הבאים יש להמנע מצלילה, טיסות, שימוש בכלי נשיפה ואפילו אפצ'י.