בחירת עורכי דין בענייני התחדשות עירונית

אנו נמצאים כיום באחת מתקופות הבנייה העמוסות בישראל כאשר בלא מעט אזורים נוכל לראות התפתחות עירונית והפשרת קרקעות לבניית בתים חדשים, יחד עם כל אלו מצטרפת גם תוכנית התחדשות עירונית שכבר הכתה שורשים בלא מעט אזורים ברחבי הארץ. התוכנית שאמונה על חידוש מבנים אשר נבנו לאחר שנות השבעים הפכה לפופולרית במיוחד בשנים האחרונות וככל הנראה ייתכן וגם הבניין שבו אתם גרים, יצטרך בזמן כזה או אחר לקחת חלק בתוכניות הזו. אך אחד מהאלמנטים החשובים בהליך של התחדשות עירונית הוא לא אחר מאשר בחירת עורך דין, אשר יוכל לייצג את הדיירים ולשמור על האינטרסים שלהם אל מול היזמים השונים.

איך לבחור עו"ד?

עניין של בחירה הוא בהחלט דבר קריטי בכל הקשור להחלטות שאנחנו לוקחים, במיוחד כאשר אנו עוסקים בבחירת עורך דין בענייני התחדשות עירונית. את הכלל הראשון לבחירה שחשוב מאוד שתזכור הוא כמובן לא לערב בין שכנים/מכרים שהם עורכי דין אל התוכנית, הדבר עלול לייצר חוסר נעימות אל מול השכנים שהם עורכי דין או חלילה לא לייצג את שאר השכנים כראוי. לכן הימנעו מעירוב של אנשי מקצוע בעלי אינטרסים נסתרים או גלויים והשתדלו להביא עורך דין שיהיה ניטרלי עד כמה שניתן, יחד עם זאת את הליך הבחירה רצוי לבצע יחד עם כל השכנים דרך הצבעה והסכמה של מעל 70 אחוזים מכלל הדיירים ובמקרה של סרבנות מצד חלק מהשכנים יש להיוועץ בעורך דין.

למה לשים לב?

 במידה ואכן תהליך הבחירה נעשה בצורה חלקה ומהירה אתם יכולים להתקדם אל השלב הבא והוא כמובן הייצוג אל מול היזם, אך בשנים האחרונות מתעוררות לא מעט סוגיות מסביב לשאלת הייצוג של התושבים ע"י עורך הדין אל מול היזמים. כבר היו מקרים בהם עורך הדין שאמור היה לייצג את הדיירים ייצג גם כן את היזם, מקרה שכזה נחשב לפסול על פי חוקי האתיקה של לשכת עורכי הדין ונחשב לאסור. הסוגייה השנייה והנפוצה לא פחות היא קנייה של נכס על ידי עורך דין המייצג את הדיירים, ולמרות שהסוגייה הזו נשמעת גם כן עקלקלה במקצת היא אינה עבירה על החוק ואף מותרת. בנוסף אל כל אלו חשוב מאוד לוודא שקיפות אל מול עורך הדין או לשכת עורכי הדין המייצגת אתכם, החל מקשר ישיר אל מול ערוך הדין המטפל ועד להבנה ופירוט מלא מטעמו לאורך כל הפרויקט.