מהם היתרונות של אבקת סלק?

במהלך העשור האחרון התפתחה מודעות הולכת וגוברת בכל הקשור ליתרונותיהם של פירות וירקות, אפשר להבחין זאת החל מכמות הפירות הקפואים שקיימת בסופרים ובאזורי ההקפאה ועד למנות רבות המבוססות על ירקות מזינים ובריאים כדוגמת עלי מנגולד למשל. יתרונות אלו הולכים ומתגלים בשנים האחרונות, כאשר לכל פרי וירק ישנם סגולות שונות היכולות למנוע מחלות, לעזור להחלים מניתוחים/מחלות שונות וכמובן לשפר את איכות החיים של המשתמשים בהם. אך לצד כל הפירות והירקות השונים, הסלק נחשב לאחד מהירקות שיותר תורמים למערכת הדם, הלב ואפילו לפעילות גופנית ולניקיון פנימי של מערכות הגוף. אם כך מה הם היתרונות המצויים באבקת סלק?

אנטי דלקתי ושומר על פעילות הלב

אחת התכונות שמצויות בסלק רגיל ובאבקת סלק אלו חומרים נוגדי חמצון אשר ביכולתם לנטרל ולהגן מפני תאים שעלולים להזיק או לייצר דלקות וחלילה להוביל גם למחלות כרוניות שונות. חומרים אלו מצויים בסלק אבל גם בפירות וירקות שונים, מה שמאפשר הגנה יעילה מפני דלקות ומחלות שונות. בנוסף לאלו גם שמירה על זרם הדם וחילוף גזים בגוף הם מנת חלקו של אבקת הסלק וגם של הסלק עצמו עשירים בחנקות, אשר מועילים בהולכת הדם, הרפיית שרירים, עורקים דם ראשיים ואפילו הורדת לחץ הדם. יתרונות אלו יעילים עבור הרגעת כלי הדם ותפקוד של איברים פנימיים חשובים כדוגמת הלב והכליות וכף של אבקת סלק שווה לסלק שלם.

ויטמינים ומינרלים בכמויות גדולות

הסלק מכיל חומרים רבים שיכולים להיות שימושיים עבור גוף האדם ולצד כל מה שמנינו מעל ישנם עוד כמה יתרונות אשר יכולים להיות מועילים עבור מרבית האוכלוסייה. סלק מוכר כירק בעל כמויות גדולות של ברזל, אשלגן ומגנזיום, מינרלים אלו יש תפקיד משמעותי בכל הקשור להובלת הדם בגוף, נשירת שיער, שמירה על מחזור סדיר ואפילו מניעה של השפעות שליליות מאכילת יתר של נתרן כלורי(מלח). אך בנוסף אל המינרלים השונים, הסלק רווי בוויטמינים כדוגמת ויטמין C  ו B9 המשמשים לריפוי פצעים חיצוניים ופנימיים. יחד עם זאת צריכה של ויטמינים אלו דרך סלק עוזרת גם על שמירת גמישות העור ועוזר באיתנות המערכת החיסונית.