אבוקדו האס

עצי האבוקדו מגיעים ברובם מיבשת אמריקה ונחשבים בשנים האחרונות למאוד פופולריים, כאשר טעמו של האבודו מצליח להשתלב במגוון רחב של בישולים, סלטים, שייקים ואפילו מתכונים שונים לשמירה על עור הפנים. מלבד זאת היתרונות הרבים שמצויים באכילת אבוקדו הופכים את השילובים הנפלאים, לא רק לטעימים ממש אלא גם לבריאים, כאשר בכל אבוקדו קיימים כעשרה גם של סיבים ושלל סוגים של וויטמינים ואפילו חומצה פולית. כיום בישראל קיימים שלושה סוגי אבוקדו די שכיחים, אבוקדו שרוויל, אבוקדו האס ואבוקדו אטינגר, כאשר לכל אחד מהסוגים הללו ישנם מאפיינים שונים, טעמים אחרים ואפילו זמני הנבה משתנים בין זן אחד לאחר.

אבוקדו אס ואטינגר

אבוקדו האס נחשב בעיני לא מעט מגדלים כאחד מסוגי האבוקדו הטובים ביותר שקיימים, אשר טעמו בלא מעט פעמים מקבל השוואה דווקא לטעם חמאתי ופירותיו ניתנים לאורך תקופה ארוכה של בשנה ובעיקר בחודשי החורף. הזן של אבוקדו האס נחשב גם לבעל תנאי צמיחה די פשוטים ונחשב לפופולרי גם בקרב מגדלים ביתיים וגם בקרב גידולים מסחרים, על כן הפופולריות שלו גדולה גם במכירה סיטונאית וגם בגידול ביתי. אבוקדו האטינגר נחשב גם הונה לזן מומלץ בקרב מגדלים ביתיים בעיקר, וקליפתו נחשבת לחלקה במיוחד ופירותיו ניתנים בתחילת עונת החורף. פרמטר נוסף של הפרי הוא גודלו ה"שמנמן" אשר נחשב לפרמטר די מפורסם ושכיח בקרב אבוקדו מזן זה. להרחבה – https://www.gan-yarak.co.il/עצים/אבוקדו-האס

אבוקדו שרוויל וזנים נוספים

את שתילת האבוקדו ניתן לעשות במהלך כל השנה, כאשר זמן הזריעה של האבוקדו יכול להימשך לעיתים מספר שבועות. אך טעמו הנהדר של האבוקדו מגיע גם בזן שרוויל הנחשב להכי מומלץ עבור שתילה בגינות וטעמו במרבית הפעמים מקבל השוואה לטעם אגוזי, עם זאת תקופת ההנבה שלו איננה ארוכה כמו שאר זני האבוקדו. זנים נוספים כמו אבוקדו גליל הנחשב לבעל קליפה דקה ובעלת פחות מרק אגוזי, נהנה מחודשי פריחה דווקא מאוגוסט ועד לספטמבר ואילו זן אבוקדו ריד הנחשב לבעל קליפה מחוספסת ועבה מוציא פרי החל ממרץ ועד ליולי. עצי אבוקדו נחשבים לזנים עמידים וחזקים, עם זאת עלולים להגיע לא מעט מזיקים אליהם ולכן מומלץ לוודא הדברה נכונה שלהם.