עבודה מועדפת

מדינת ישראל לאורך השנים ביקשה להעניק מקום של כבוד עבור החיילים המשוחררים, החל ממענקים כספיים וכלה בהכשרות ושירותי ייעוץ. אך לצד כל אלו מדינת ישראל גם מעודדת את חזרתם של החיילים המשוחררים למעגל העבודה גם באמצעות עבודה מועדפת, אשר מציעה תנאים נוחים לחיילים המשוחררים, פריון כלכלי לתעשיות השונות בישראל ולבסוף למענק כספי נוסף לחיילים המשוחררים שבחרו בעבודה מהסוג הזה. בשל כך מומלץ יהיה לדעת כיצד איזו עבודה נחשבת לעבודה מועדפת, מהם התנאים הבסיסים של עבודות מסוג זה ומה הם התנאים לקבלת המענק הכספי.

ביטחון ברמה אחרת

כשמדובר על עבודה מסוג עבודה מועדפת מרבית החיילים חושבים על עבודות סיזיפיות ומשעממות, אך לא כך הדבר. אחד התחומים המעניינים בעבודות אלו הן עבודה בתחום הביטחון, עבודות אלו מאפשרות למגוון רחב של חיילים משוחררים להשתלב במערכי הביטחון בסקטורים השונים. כך למשל לא מעט ממשרות האבטחה דורשות מינימום רובאי 03, כשדרכן ניתן לקבל לא רק שכר שעתי הולם הנע בין 37 עד 42 שקלים לשעה אלא גם להנות מתנאים סוציאליים מלאים, קורסים על חשבון החברה ובחלק ממקומות העבודה אפילו לינה, הסעות ואוכל. עבודה שכזו מאפשרת בין היתר גם לזכות במענק כספי, אבל גם אפשרויות קידום שונות לצד היכולת לשלב לימודים בין המשמרות השונות. כמו שכתבנו, משרות ביטחון ברמת אחרת ממה שמרבית החיילים חושבים.

לגור, לעבוד ולהנות

לצד עבודות האבטחה שעלולות להזכיר לחלק מהחיילים המשוחררים את זמני השמירות בשירות, ניתן לפנות אל סוגי עבודה מעודפת אחרת לגמרי כמו עבודה בשירותי הסעדה. עבודות אלו נעות בין משרות של מלצרים, מחסנאים, עובדי משק, פקידי קבלה ואפילו עוזרי טבחים. מה גם שמרבית המשרות הללו נמצאות בערי תיירות כמו אילת, תל אביב, ירושלים ואפילו חיפה. רובן הגדול של המשרות מציעות לא רק תנאים סוציאליים מלאים ושכר שעתי נאה, אלא גם אפשרות למגורים ואווירה צעירה ודינמית. לכן כשמדובר על עבודה מועדפת אין מדובר רק בעבודה אשר תורמת למשק הישראלי כזו שבסופה ניתן לקבל מענק כספי, אלא במכלול עבודות שלם (עליו פירטנו בקטנה) שמאפשר חווית עבודה נעימה ומגוונת. מעוניינים? אפשרויות נוספות לעבודה מועדפת באתר https://www.isrotel.co.il/careers