יציאה לעולם חדש

ט' באב מסמל את חורבן בתי המקדש, בזמנים קשים אלו, גזרות קשות פקדו אותנו, נראה כי ט' באב כולל בתוכו את תמצית הייסורים שסבל עם ישראל לאורך ההיסטוריה. כיום אנו מתמודדים עם פירוד, הולך ומתגבר ונראה כי אנחנו פסיעה אחת משפיכות דמים. נדמה כי השיטה שחיינו לאורך ההיסטוריה "פושטת רגל".

המשבר שפוקד אותנו הוא משבר כללי: חברתי,כלכלי, אישי, תרבותי, צרכני, נראה כי צורת החיים הישנה מתפרקת וקורסת לנו מול העיניים, נראה כי היסוד האגואיסטי, שהיה המנוע של ההתפתחות משתנה. אנחנו בפתחו של סדר עולמי חדש. תוכנת ההפעלה שלנו משתנה ולעומת זאת המערכות הישנות, עדיין אוחזים בתוכנה הישנה, נראה כי אין יכולת לחשב מסלול מחדש.

חורבן הבית – מראה על חוסר יכולת לבנות יחסים נכונים בינינו. אין יכולת לשיטה האגואיסטית לפעול בצורה הנכונה לאהבת הזולת ולכן נפלנו לשנאת חינם ויצאנו לגלות. מאחר וחזרנו לארצנו, קיבלנו שוב הזדמנות לבנות חברה למופת ודוגמה לכל העולם. אולם נראה כי עדיין לא רכשנו בעצמנו את התוכנה החדשה, למרות הישגים בתחומים רבים, נראה כי ביחסים בינינו לא התקרבנו, הפילוג בעם גדל עם השנים ונראה שאנו על סף מלחמת אחים.

אנחנו בשלב המעבר לעולם החדש, המערכות הישנות האגואיסטיות כבר לא עובדות, חוסר הצלחה כללי, המונים יוצאים לרחובות משום שנמצאים בחוסר אונים, נראה שאין באופק שום תקווה לשינוי, שאין תוכנית לאף אחד. המהפך צריך להיות מתוך יאוש והכרה שאין לנו יכולת להמשיך כך שכל פרט בחברה ירגיש ויבין שאני חייב להשתנות!

העולם הישן קורס, העולם החדש צריך להיבנות על חורבן העולם הישן. העולם החדש בנוי על קשרי אהבה והתחשבות הדדית, על יחס חיובי של האדם לסביבה. השינוי העתידי חייב להתרחש בימינו, צריך להתחיל, ככל שנקדים נחסוך מעצמנו סבל מיותר. אנחנו חייבים ללכת קדימה ולהיות דוגמה לכל העולם. נראה כי נגיף הקורונה שמכסה את העולם, מוכיח לנו כי התהליכים הם גלובאלים. אנחנו עם ישראל חייבים להיות אור לעולם החשוך, לתת תקווה לאנושות בריאה והומוגנית שחיה חיים הרמוניים על פני כדור הארץ, זה לא חלום זה כתוב אצלנו במקורות שבאחרית הימים "וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ" (ישעיהו יא' ו') יגיע קץ למלחמות ויכון מצב של "לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי" (ישעיהו יא' ט').