מתנהגים כמו בג'ונגל?

"איזה בני אדם… מתנהגים כמו בג'ונגל!" אילו רק יכולנו לקרוא נכון את חוקי הג'ונגל, ולפצח את הקוד שמפעיל את כל החלקים בטבע, היינו נחשפים לגילוי משנה חיים, היינו נפעמים מהקיום של כל פרט בטבע למען מערכת החיים שעוטפת אותו ותלויה בו. מעיינות  נובעים מזרימים מים לא בשביל עצמם, כי אם לטובת הצמחים, בעלי החיים והאדמה, אשר תלויים בהם באופן מוחלט. העצים הרי לא מניבים פרי "לעצמם". אפילו בעלי חיים צדים או כובשים טריטוריה רק למען המשכיות המין, רק כדי לשרוד, לא כדי לשלוט, לא למען הכוח והכבוד. מערכת יחסי גומלין שכזאת היא היחידה שמאפשרת חיים.

אנחנו "האנושות", היחידים שפועלים במערכת הטבע כדי לנצל ולהרוס אחרים. הנטייה של האדם להיות מעל כולם, גם כשאין לכך צורך הישרדותי אמיתי, ע"י צבירת נכסים, שליטה, ובעלות על הסביבה, היא שגרמה לחוסר האיזון, בכדור הקטן והמתכלה שלנו. האבולוציה המפוארת שלנו נמדדת ביכולת שלנו להפיק את המקסימום מהסביבה, ומכאן הדרך ליחסים של ניצול הדדי עד כדי סבל בלתי נתפס – היא בלתי נמנעת. בכדי להאדיר את השליטה, "האדם המפותח" שדד את משאבי הטבע, וחמס את אוצרותיו עד כדי הרס הכדור שעליו אנחנו חיים. הישרדות מפלצתית על חשבון כל מה קיים.  

הגענו למצב קיצון  שבו מערכת הטבע שולחת נגיף קוביד 19 בכדי לשתק את פעולות האדם! לבלום את ההרס שכולו תוצאה של חמדנות ותאוות כוח. החיים מראים לנו שעלינו לנהוג אחרת, שרק אם נטיב לזולתנו, והם לנו, נוכל לשרוד. חיים טובים יתכנו רק באופן שבו כולם דואגים לכולם ובהקשבה לחוקי הטבע. הנטייה של האדם לספק את עצמו הופכת אותו לאכזר, וזה על פי הניסיון מתגלה כבור ללא תחתית. סחר בבני אדם, עבדות ילדים, שוד איברים ופדופיליה, הם רק השתקפות של הרצון האנושי חסר העכבות, כשהוא פועל למען עצמו ובניגוד למערכת החיים הסובבת אותו.

יש כוח בטבע שמניע את כל מרכיביו וחלקיו להזרמת שפע, לנתינה, להרמוניה. ברגע שנתאים את עצמנו אל הכוח הזה, שנתנהג כמוהו, הכוח הזה יפעל דרכנו אל הסובבים אותנו, ודרכם אלינו. כן, הסיבוב הזה הכרחי. לא, אין קיצורי דרך. טובתנו האישית חייבת להתמלא דרך הרצון הטוב של האחרים להעניק לנו, אלה שלכאורה לא קשורים אלינו, אך בעצם מהווים צינור למילוי כל צרכנו בצורה מאוזנת, מבלי לפגוע במערכת המופלאה שקוראים לה "הטבע".