מגמות בנדל"ן ביוון בשנה האחרונה

המדינה היוונית הביאה לעולם את הדמוקרטיה, את משחקי האולימפיאדה ועוד המון יצירות שמלוות את רובנו, אך מלבד כל אלו היא גם יעד נדל"ני אשר לא מבייש אזורים פופולריים יותר כמו ברלין או ליסבון.
יוון היא אחת מבין המדינות הפופולריות להשקעה בנדל"ן בשנים האחרונות, ומאז שמשבר הסאב פריים פגע בכלכלה שלה, נראה כי היא בהחלט הצליחה לשפר עמדות ולהפוך ליעד פופולרי עבור משקיעים רבים. אך בחלוף שנת הקורונה שפגעה בלא מעט ערים ומדינות, נשאלת השאלה האם המדינה הכ"כ פופולרית להשקעות בנדל"ן השתנתה? האם למרות מיעוט הטיסות ברחבי העולם, גם מדינת האיים והדמוקרטיה נפגעה?

יוון בשנים האחרונות

משבר הסאב פריים פגע בלא מעט מדינות ברחבי העולם, כאשר המדינה היוונית נמצאת בלב הסערה והחוב הלאומי גדל באותם שנים עד ל350 מיליארד דולרים, אחוזי האבטלה הגיעו ל25% ושוק הנדל"ן התכווץ משמעותית.  אבל שורה של חבילות סיוע מטעם האיחוד האירופאי, רפורמות שונות שהובילה הממשלה הצליחו להחזיר את מדינת האיים להיות פופולרית להשקעה וגם לבילויים. שוק הנדל"ן ביוון הצליח בשנים האחרונות להראות סימני התאוששות, כאשר אל חופי יוון חוזרים מיליונים מידי שנה ומחירי הדירות עולים.
כך למשל דירות חדשות ביוון רשמו עליה שנתית של קרוב לחמישה אחוזים, ודירות יד 2 שנייה רשמו עלייה של מעל לשלושה אחוזים.

משבר הקורונה

מגבלות הקורונה לא הבדילו בין ערים או גבולות של מדינות אלא הגבילו כל מדינה לקבל תיירים, כך שמדינות כמו יוון שנהנות משיעור תיירים גבוהה מידי שנה נפגעה בתקופה הזו. עם זאת שוק הנדל"ן במדינה הצליח לשמור על יציבות ומראה לא מעט חוסן, כאשר מחירי הדירות בשנת 2020 רשמו עלייה ושכונות שונות בעיר אתונה למשל זכו לעליות נאות.

  • שכונת אקסרכיה- 6-7% תשואה ובין 1,200 עד 2,000 למ"ר
  • שכונת זוגרפו- 5-6% תשואה ובין 1,500 עד 3,100 למ"ר
  • שכונת קיסראני- 6-7% תשואה ובין 1,400 עד 2,400 למ"ר

אמנם קצב קניית הדירות והמכירה שלהן ביוון התמתן בשנת הקורונה, אך לא נראה כי מחירי הדיור ירדו בצורה חדה אלא מצליחים לשמור על איזון ואפילו על עלייה מינימלית.